Helg hela tiden, snälla!

Hej på er alla goda, hoppas ni haft en bra helg. Min helg har varit helt super.
I lördags var jag och tävlade i Tvååker. Olsegårdens ridklubb mer bestämt. Jag red laP1 och lagtävlansprogrammet. När vi kom dit såg vi att hela ridbanan var en enda stor sjö, det stod vatten i princip över hela. Där skulle en klass ha gått parallellt med en annan som skulle gå i ridhuset, men istället gick alla klasser i ridhuset. Det fanns en ridbana som var lite bättre, men det var som att rida fram i gjyttja. Jag har nog aldrig varit med om dess like! Med andra ord, ren häst = överdrivet smutsig.  Melody kändes ganska fin på framridningen. Sedan var det dags att gå in i ridhuset och rida lagtävlansprogrammet, hon blev lite spänd där inne. Jag var inte så nöjd med ritten, men det kändes väl godkänt. Får resultatet och inser at jag leder, vilket höll i sig till slutet. Så jag vann den klassen på 68,86%.
Det var fint väder och väldigt varmt på dagen och det dröjde länge mellan mina starter, så jag bestämde mig för att inte rida fram så länge till andra klassen. I ridhuset var det väldigt varmt! Kände mig mer nöjd med den klassen, men hade fler småmissar. Fick 66,58% och kom 4a. Det roliga var att det var ganska många som kom fram och sa att Melody var så fin! Vad glad man blir då =) Till och med överdommaren sa det!

Kom hem vid 18-tiden, snabbade mig in i duschen för att sedan åka till bolmen (Bosebo?) på grillkväll/fest. Vid 11 tiden åkte endel av oss vidare till pubkvällen i Ås. Jag hade riktigt kul och dansade där hela kvällen! Mina ganska så nyinlärda kunskaper i bugg prövades även denna afton. Det är superkul att bugga!

Idag har jag jobbat, vilket jag inte skulle ha gjort egentligen. Har även tränat med Aprikos för Monica Sköld. Jag tränade för henne med min förra ponny jag hade, och jag tror jag har glömt av hur duktig Monica är! Det gick väldigt bra tycker jag, fick mer kläm på hur jag ska göra bytena och allt det andra knepiga. Hur kul som helst var det!

Nu fick ni en liten uppdatering om min helg. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0