Karlstad sun summer cup

Håller visst inga löften här. Bäst att lära sig.

Helgen var hur bra som helst och jag är supernöjd med både mina och Melodys prestationer. I första klassen på lördagen tyckte mamma att jag red slarvigt. Melody var lite spänd på banan. Fick ändå 63 procent någonting. Kom 7a av 9 placerade och ca 35 startande. I andra klassen den dagen kändes allt helt kanon på banan. Ritten var så jäkla bra! Tills galopparbetet, jag var så jäkla fokuserad att jag glömde vägen. Av ren flax red jag diagonalen, vilket var rätt och sedan missade jag det enkla bytet och jag red ingen ökning. Såhär i efterhand blir jag sååååå arg på mig själv. Detta resulterade då i 2!!!!! felridningar. Nationell tävling, 3 dommare. A, det blev 16 poäng avdrag eller något sådant dumt. Kom iaf över 60 %.
I söndags red jag bara en klass och hon var superfin på framridningen. Blev lite trött inne på banan, men vi kämpade så gott vi kunde. Hade inte direkt några jättemissar. Fick 64 procent någonting. Kom 3a på det. Endast 2 % efter hon som kom 2a i SM. Om jag inte hade varit 18 nu hade jag ju iaf haft ett SM-kval till nästa år. Synd.
Är nöjd med helgens prestationer, 2 pleceringar av 3 starter nationellt.

MÅSTE UT OCH SOLA. Jobbar jämt nu för tiden. Nästa vecka jobbar jag mån-mån och är endast ledig på tors. Jobbar hela helgen nu också.
Ha det bra, kanske kommer lite till ikväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0