Härlig dag

Har varit hemma idag, hade lite ont i halsen i morse och kände att jag verkligen inte orkade gå till skolan. Mamma fick sjukanmäla mig och jag sov vidare. Varför vill man aldrig sova på kvällen? Åh, man blir sjukt trött på morgonen. Men idag fick jag sova ut, härligt!

Jag vaknade vid 10 och red Melody en runda i skogen. Gick bra , men plötsligt stod vi öga mot öga med tre hjortar, men de var söta :)
Sedan gjorde jag klart i stallet. Gick in och duschade och följde med pappa till värnamo, fixade endel saker där.  När jag kom hem borstade, badade och klippte jag Evi. Nu sitter jag här, frisk som en nötkärna!

Visst måste jag berätta lite om helgen! I fredags åkte jag hem från skolan klockan 10, sedan var det träning för Jill Brandt och på kvällen kom Sara. Det var mysigt, det är skönt att bara ta det lugnt, prata, äta godis, laga mat. Bara vara lixom, utan att känna att man behöver göra någonting. Sara är bra, tack för en mycket trevlig kväll!
På lördagen bar det av på tävling í Markaryd. Jag red en La:1 och en La:4, det gick kanonbra! Vann första klassen och kom tvåa i den andra. Trevligt att träffa människor med samma intresse, jag och mamma pratade med en mamma och dotter som var från Munka Ljungby och dom kanske ska komma hit och bo här och sen åker vi på tävling tillsammans :) något att se fram emot tycker jag minsann! Var hemma vid två och packade ut allt och så.
På kvällen åkte jag till Sara i Reftele där vi gjorde i ordning oss för partaj. Vi var hos Marcus, trevligt att träffa alla gamla vänner och även nytt folk. Jag sov hos Sara, mys :) 
På söndagen var det jobbjobbjobb, efter det firade vi mamma, mormor och farmor på mors dag. 

Tack för mig. -julia  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0