sova+jobba+träna=min dag

Idag vaknade jag vid klockan 10, skönt med sovmorgon! Klockan 11.30 började jobbet. Det är många som köper plattänger i julklapp. Kanske en bra idé, men frågan är vem man ska köpa den till. I vårt hem har vi redan 4 stycken. Jag jobbade till 16, sedan var det hem och träna. Melody gick jättefint idag. Jag har fått en takt i henne som aldrig förr och hon verkligen sätter sig i galoppen, det känns bra att det utvecklas! Ser fram mot nästa tävlingsår, då ska jag tävla så ofta jag bara kan eftersom det är mitt sista år med Melody. Frågan är vad man ska göra sedan med henne och mig. Jag vill givetvis utbildas vidare och fortsätta träna/tävla eftersom det är så gaaalet kul. Men ska man sälja Melody och köpa en stor häst, eller behålla henne och avla? I dagsläget lutar det åt det sistnämnda. Jag har trots allt Acrem, hon är inte illa. Jag tror faktiskt att hon kan bli väldigt bra med rätt utbildning.

Helgen har varit bra, jag känner mig verkligen utvilad. Känns bra att ha en extra dag ledigt (imorgon). Då ska jag plocka ut gamla nationella prov i MaB och plugga tills på tisdag, då jag ska tenta av den kursen. Det ska bli skönt att få det överstökat.

Jullovet känns verkligen behövligt, jag ska inte göra mer än jag behöver då. Känner att jag ska vila upp mig, & jobba en hel del. Alltså blir det hjärnan som får vila, vilket jag tror att den behöver :)

I veckan får man nog beställa biljetter till Göteborg horseshow om man ska ha några. Jag får nog påminna mamma om det :)

Jag har väldigt söta russellsvalpar nu vill jag lova. Tänk att de får plats i en kaffekopp :) haha.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Julia! Va kul att det går bra med Melody!! Lovande inför nästa år! Hoppas verkligen att jag kan hinna se er lite mer på tävling sista året, hade varit kul! Ses kanske runt jul! Hälsa familjen! Kramar Jenny

2008-12-07 @ 21:19:47
URL: http://jennyelisabet80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0