Värre finns bara inte.

Jag har panik! Det finns verkligen inget värre än att åka på hajk & sånt. Alldeles nyss fick jag reda på att natten mellan tisdag och onsdag ska ettorna och tvåorna ut på hajk. Ska man stanna hemma och sjukanmäla sig första skoldagen? Beslutsångest.
Ända sedan dagis då det var utflykter i naturen har jag verkligen försökt att komma undan på alla möjliga vis. Frågan är hur jag ska lyckas denna gången. 
Äh, jag kan bara säga som det är. Hej, jag har inte tänkt att följa med på hajk eftersom jag tycker det är urlöjligt och hur trisst som helst. Nä, hur låter det? Jaja, jag får se imorgon hur jag ska lösa situationen. Jag börjar trots allt inte innan 13.15, så jag har nästan hela förmiddagen på mig att fundera.  

Såhär sista dagen på sommarlovet har jag fått lite panik. Julia har haft ett underbart sommarlov och verkligen inte pluggat ett enda dugg, så idag fick hon ett LITET ryck och gjorde några få sidor i matteboken. Detta gjorde jag endast för att slippa komma tillbaka till skolan och se alla andra i klassen som har pluggat hur mycket som helst och att jag inte har gjort ett enda dugg. Jag kan trösta mig med att jag har varit ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0