Föl

Så löjlig jag är. Är supernervös inför uppskrivningen. Har suttit hela kvällen med körkortstester på datorn. Uppkörningen är jag inte lika orolig för, det är ju mycket situationer som avgör där. Åh, jag kommer inte kunna sova de närmsta nätterna. Ska åka in till trafikskolan imorgon och göra tester hela dagen för att förbereda mig så mycket som möjligt, kanske köra lite också. Körde viadukten (en superbrant backe med korsning) två gånger idag med två bra resultat. Men det är min bil, det är inte körskolans... Äh, det ska väl gå bra vilket som.

I slutet av förra veckan fick försäkringsbolaget in Acreams papper. Vi fick henne utdömd och funderade. Hon är ju en alldeles underbar häst som alltid gör sitt bästa och är supersnäll. Vi kom fram till att vi ska triangelmärka henne och ta ett föl på henne. Det är värt ett försök. Vi har ringt till veterinärer och rådfrågat också, de tror inte att hennes fel i knäna är ärftligt, utan att det beror på att hennes mamma dog så att hon inte hann få i sig tillräckligt med mjölk. Vilket gjorde att henner skelett inte hann bli tillräckligt utvecklat. Vi ska betäcka henne med Damsey, en tysk superfin hingst! Kul =) Det var Elisabeth, Acreams uppfödare, som bestämde hingsten för att hon från och med nu äger halva Acream.  




Allt för idag. /Julia i körkortstankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0