hästigt inlägg.

Hej på er!

Hela helgen har jag varit i Vetlanda på träning. Det gick kanonbra. På lördagen tränade vi lite skänkelvikningar och lösgörande arbete. På söndagen blev det desto roligare, då fick vi träna galoppombyten i var fjärde. Det var superkul, vi tränade också öppna och sluta och tidigt stadie till galoppirruett. Det var riktigt kul! Aprikos har blivit så fin. Vi hade fått i läxa att sätta upp mål om vad vi skulle göra detta året med ridningen, jag hade satt upp att jag ville starta en msv B i höst. Han tyckte att jag skulle fixa det redan till sommaren och starta en msv A i höst ist. Det var ju positivt.

Acream är tjock, väldigt tjock. Hon ska föla om ett par månader, spännande! Issa blir trevligare för var dag, men det är väldigt, väldigt mycket jobb med henne. Det är nästan som att få en vild häst tam. Haha! 

Idag är det hälsokoll som gäller, jag och mamma ska åka vid halv 2 till Ängelholm. Aprikos ägare vill göra en hälsokoll på henne för att kolla så att allt står rätt till. Tänder ska även kollas och hon ska vaccineras. Jag funderar på att anmäla oss till en lokal a1 i Jönköping som går av stapeln i helgen. Hade varit kul att komma ut lite. Måste rida några tävlingar innan jag ska ge mig iväg på den reg i Värnamo om ett tag. Har inte anmält till Jönköping ännu för att jag inte har ansökt om licens ännu, jag har beslutsångest om vilken klubb jag ska rida för. Blir kanske Ljunby detta året, de har ju endel dressyrtävlingar.

Nu ska jag ut till mina kära små djur i stallet igen. Tänkte ut och galoppera lite innan vi ska till Ängelholm, för sedan får hon ju vila ett par dagar efter sprutan.

Annars? Allt är bra. Allt rullar på bra. Skolan fungerar, har börjat med maD nu. Jag vill bara söak in til vet.högskolan nu! Det vore ganska skönt att inte komma in direkt första året jag söker, samtidigt som jag vill det. Hade varit kul att kunna satsa på hästarna det året, kanske åka iväg till något stall utomlands och jobba lite eller här i Sverige. Äh, det är senare bekymmer.

Oj, vad långt det blev idag. Mestadels om hur träningen gick. Det är kul att kunna gå tillbaka i bloggen och läsa. Riktigt kul! Synd bara att mamma inte tog några bilder i helgen så att ni kunde fått se. En annan gång :)

Hejhopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0