Allt och lite till

Nu har jag lunchrast. Sitter på mitt rum med min laptop och gör i princip ingenting. Väntar kanske på att nästa lektion ska börja? Känns som att man bara vill köra på så att det går snabbt så att man kommer hem så tidigt som möjligt, men icke. Här ska vi ha raster jämt och ständigt känns det som. Tidigare idag hade vi en förberedande hörövning i eng.B inför nationella som äger rum på fredag. Jag har verkligen panik på sånt, känns som att man hinner med allt och ingenting. Jag fastnar och hinner inte med att lysna på resten osv. Det är krångligt! Om jag har forbi, så är det för engelsk hörövning? Och kanske höjder, jag är extremt höjdrädd.

Över till något helt annat, jag ska tävla i helgen. Olsegårdens rk har en regional ponnydressyr som jag och ´min älskade lilla ponnyplutt ska åka på. Nu ska jag prova en ny taktik, vi får se hur det går. Om ni undrar vad det är så har jag inte tänkt att berätta det. Jag kan väl säga så mycket som att det är 3 olika punkter/saker jag ska göra/ha fokus på. 
Förresten så har jag nog inte berättat hur det gick när jag var i Dagstorp på nationell i helgen. Jag är ganska nöjd med mina ritter, det var varmt och hästen var inte jättepigg + endel småmissar. Men huvudsaken är att jag är nöjd! Jag placerade mig i mitten ungefär i båda klasserna. 
Nu till helgen ska jag rida lagt.program och p1. Jag gillar inte p1 egentligen, men det är lika bra att rida den många gånger så att man lär sig att gilla den. Den förekommer ju trots allt ganska ofta. Tänkte rida igenom den ganska många gånger innan lördag.

Över till Aprikos. Jag är väldigt nöjd med den hästen, det är så att man nästan ryser emellanåt när man sitter på hästryggen, så bra känns det. Hon kan verkligen allt, men det känns att det är större än Melody. Jag kan knappast sitta ner på henne i traven, men det är väl bra. Det är sån härlig känsla att sitta på en häst som kan allt så bra. Skolorna tycker melody är ganska jobbiga, men när man sitter på Aprikos bara flyger hon iväg. Jag märker att det förbättrar min ridning på Melody när jag rider Aprikos också, vilket är väldigt positivt. Det är ju inte så att melody inte gör skolorna bra, det är bara så att hon tycker det är jobbigt och inte är tillräckligt stark ännu.

Snart är det sommarlov! Jag räknade dagarna idag faktiskt, det är endast 37 dagar kvar tills vi har skolavslutning. Då har jag räknat med helger och hela rubbet. Visst känns det skönt? En hel sommar framför sig, och seda när man kommer tillbaka till skolan är man äldst och fokuserar til tusen igen. Nu på slutet av terminen känns det nästan som att det blir lite slappt, lärarna är trötta och inte tala om oss elever då. Det ska bli så jäkla underbart med ett sommarlov nu! Visst ska jag jobba på lovet (vet inte hur mycket ännu), men när man kommer hem har man inte läxor, prov och inlämningar som står en upp över öronen. Det är mest det som är skönt med att jobba.

Innan jag slutar skolan ska jag gå balen. Jag ska gå med David, en kille i 3an, det ska faktiskt bli riktigt kul! Jag har lånat Idas superfina balklänning =) 

Nej, nu ska jag ta tag i en av alla mina inlämningsuppgifter tänkte jag! Det är så skönt när man kan lägga sådant bakom sig, alltid ligga lite före och inte göra allt i sista stund.

Ha det bra! 

Julia

Bjuder på en bild från hästhagens nationella, ca en månad sedan:

Kolla vilka hästskötare jag har! ;)

Kommentarer
Postat av: Christina

Lycka till på tävlingen och glöm inte att berätta vad du hade fokus på :) och hur det gick!

Kul att det går så bra med Aprikos. Hon ser jättefin ut!

Kram

Christina

2009-05-05 @ 20:45:23
URL: http://www.stuterirubin.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0