http://www.kungsbackaridklubb.se/

Jag har fått kritik för att jag inte har uppdaterat på ett tag. Bäst att fixa till det så snabbt som möjligt då. Jag kanske borde bli mer aktiv här, det är faktiskt ganska kul att blogga trots allt. Hm, jag får fundera på det!

Okej, en uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna.
I Lördags förmiddag försökte jag byta bort att jag skulle jobba på söndag, men det gick inget vidare. Alltså fick det bli Göreborg i lördags. Vi skulle egentligen inte ha åkt dit, men vem kan motstå det lixom. Det är verkligen hur kul som helst! Vi åkte alltså på Göteborg Horseshow, för er som inte förstod det. Jag köpte inte så mycket, men lite hittar man alltid. När vi åkte hem var det snöstorm och hur mycket snö som helst i Gbg.
I söndags var det arbete från 11.30-16. Efter det åkte jag och mamma till Bredaryd och red i ridhuset där, det gick riktigt bra. Det är alltid massor av hinder framme i det ridhuset, så jag tänkte att jag skulle träna henne lite på det. Jag började med att trava över lite upphöjda cavalettibommar, i galopp hoppade jag över ett hinder i volten. Det var inte så högt, jag gjorde det mest för att lösgöra, men galet vad min häst gillar det! Jag tror på variation. När jag kom hem och hade tränat henne fick jag ett ryck! Jag började städa och fixa. Igår plockade jag ut varenda pryl ur sadelkammaren. Skruvade ner sadelhängare, krokar och allt som fanns på väggana. Sedan började jag spackla och måla. Kul att fixa till det lite, man ser verkligen att det behövs. Det blir nog bra till slut :)

Nu sitter jag på rummet i skolan. Väntar på att Tove ska komma hit, så ska vi plugga lite, hon skulle bara gå ut med sin hund en sväng.

Förresten har de preliminära startlistorna till helgen kommit ut. Jag ska vara med på min fösta nationella tävling i Kungsbacka. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0