Vetlanda

Hej, godmorgon!

Igår åkte jag till Vetlanda och tävlade, jag har nog aldrig varit med om en mer spänd häst. På framridningen gick det bra, förutom en man som stod på läktaren med grön jacka. Nästan varje gång jag red förbi där prasslade han till med sin jacka, och melody blev hur rädd som helst, hon bara flög iväg typ 3 gånger. Men sen gick det jättebra & hon kändes fin.
Väl inne på banan var allt superfarligt. Det dumma var att det inte fanns ett dressyrstaket runt hela banan, för s är det oftast. Så Melody var tvungen att gå ända ut i kanterna och det gillade hon inte riktigt, för det var massor av konstiga saker på väggarna. En långsida hade dom satt på en liten träbit längst ner, för att laga ett hål eller något, och det tyckte melody var livsfarlig. Det gick bra i början, men när jag hade börjat rida mitt program är det volter och sånt där, så då tvärnitade hon och började backa och sånt när hon kom rakt mot det. Nere på kortsidan tyckte hon också att det var läskigt, så jag fuskade lite och red aldrig hela vägen ner, men det var inte den korsidan som dommarna satt på, så de la inte märke till det. 
Men för övrigt gick det jättebra, det var mest i galoppen man såg att hon var spänd, men jag kände det hela tiden. Och gissa vem som fick en 9a igår? Jo JAG! Jag fick en nia på den ökade skritten med kommentaren:utrycksfullt, gissa om jag blev glad eller!

Jag hade tänkt mig att eliten skulle ridas i La:p1, det var mest därför jag hade falt FEI. När jag kommer dit ser jag att de ska rida i den klassen jag med sa rida, eftersom det var deras finalomgång. 

Iaf slutade jag på 63,5% i min andra FEI, vilket jag är väldigt nöjd med. Av dommarna hade jag 68%, 64,5% och 58%. Snacka om skillnad, det skiljer 10% mellan två dommare. 

Detta var en liten, eller kanske inte så liten, sammanfattning av gårdagen!

nu ska jag till jobbet, ha det bra!   

Kommentarer
Postat av: Christina

Grattiskramar från Bölarp lilla Julia!!! Jag trodde att ni skulle ringa som ni brukar. Jag har inte vågat ringa på hela dagen för då kanske mamma bryter ihop om jag stör i ridningen...fniss!

Kram kram!

2008-10-19 @ 19:51:22
URL: http://www.stuterirubin.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0