long time, no seen

Jag har haft fullt upp ett tag nu. Idag har vi varit på djursjukhuset med mammas häst. Hon ska vila ett halvår, TOPPEN.. Usch vad tråkigt, jag hade tänkt att Melody kunde få det lite lugnt nu i vinter och att jag red Acream mer, men det blir aldrig som man planerat. Jag hade inte tänkt mig att ha ett uppehåll med ridningen, men det ser inte bättre ut, det blir nog så några veckor iallafall :( ..
Acream hade outvecklade bakknän och det var därför hon fick vila nu, hon behandlas även i två omgångar.
Jag har även varit i både Tingsryd och Jonköping och tävlat. I tingsryd var jag väldigt nöjd med båda ritterna, men poängen blev ju inte därefter, eller jo, i första klassen. Det kändes precis på samma sätt i Jönköping och även resultatet (poängen) blev detsamma. Eller jag fick inte exakt samma antal poäng, men sämre än vad jag hade anat. Jag vill att det ska vara på andra hållet hela tiden, men så bra ska det väl inte vara. D uppskattar man nog inte när det väl inträffar. 

Jag har pluggar väldigt mycket de senaste 2 veckorna och även denna. Det ser inte ut som att det blir mycket fritt från skolan nu fram till jul. Jag har bl.a. skrivit ett 17 sidor långt arbete om solenergin.  Framöver är et ganska många skrivningar, vilkat jag inte gillar, men det funkar. 

Jag har även jobbat en hel del, det känns bra att kunna ägna tiden åt något vettigt när man är ledig!

Nä, nu ska jag sova. Det är en dag i skolan imorgon också, 1,5 år kvar (halva gymnasietiden) och på den tiden ska jag inte misslyckas! Imorgon ska jag och Petra göra klart ett arbete som vi håller på med i SvB, det blir nog bra. Jag och Tove ska plugga biologi breddning också på morgonen. Jag slutar skolan vid 12 imorgon och vid 10 på fredag! Härligt, jag har inte hunnit rida sedan i söndags. Usch, jag har nästan dåligt samvete. 

Just det! Vi har fått valpar :) I lördags morse när jag skulle ut till stallet och knoppa Melody hör jag hur det piper i Astas korg. Då hade hon fått fem urgulliga små jackrussellsvalpar. När jag kom in från stallet fanns där ytterligare två stycken! Och vet ni? Det blev 6 hanar och EN tik. Tiken är så liten och klen, så i söndags åkte mamma och pappa till djursjukhuret och köpte välling till henne. Först idag har hon tagit sin första slurk av den frivilligt, och gissa vem som blev gladast, hunden eller jag? JO JAG :D haha! Jag har kämpat och kämpat flera gånger om dagen i tappra försök att få i henne något men hon har bara gapat och skrikigt, men idag tog hon för sig och drack nästan upp allt! JULIA=NÖJD

Nähe, sovdags! (vilket jag redan har skrivit en gång).  Godnatt mina kära läsare :)

 

Kommentarer
Postat av: sara

åh va kul att den klarar det själv nu :D Mår Algot bra? ;)

2008-11-20 @ 15:43:51
URL: http://sarapsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0