hhh elgen.

Hej!

Helgen har varit helt okej. I fredags åkte jag och mamma till Ronneby. Vi var där vid sjutiden och jag red Melody innan vi åkte till Jenny. Väl framme hos Jenny var hon i full gång med matlagandet. Jag måste säga att hon är riktigt duktig på att laga mat, väldigt gott var det. Det var Jenny, Henrik, mamma, Ninni och jag som åt där på kvällen. Jag och mamma sov även där.
Dagen därpå (lördag) ringde klockan vid sju, då hade Jenny redan åkt. Jag och mamma gick upp och tog oss lite frukost i hennes kylskåp. Sedan bar det av till stallet för att göra iordning Melody och hjälpa Ninni med det sista innan hon kunde åka. Ninni skulle ha med sig tre ponnyer som skulle kvalas till championat. Jenny skulle också kvala.

När vi satte oss i bilen för att åka till Karlshamn, där tävlingen var, börjde det regna. Regnet höll givetvis i sig hela dagen. Jag red en La:p1 och en La:4 med Melody. I a:p1 fick jag endel missar. Hon bytte i den ena förvända galoppen och missade ena enkla bytet. Ändå kom jag på tredje placering med 64,47% , vilket jag var väldigt nöjd med. Kvalade även till nationell :D. I det andra programmet (la:4) gick det betydligt bättre. Fick inga direkta missar, förutom en felriding vilket medför -2 poäng i protokollet. Det var min allra första felridning någonsin och så löjligt. Jag gjorde vändningarna på bakdelen åt fel håll. Ååååh, vad retsamt! Rätt ska vara rätt. I alla fall fick jag 66, 83% i den klassen och kom tvåa!

Åh, varför ska allt hända samma helg? Parken i fredags skulle inte ha varit fel.

Idag, söndag, har jag jobbat.

Det är trots allt ganska skönt att komma tillbaka till vardagen efter ett tio veckors långt sommarlov. Att börja plugga nu var inte så hemskt som jag hade föreställt mig, det var faktiskt riktigt roligt! Det blir vad man gör det till :) Jag ska kämpa in i det sista, inget ska lämnas åt slumpen!

Allt jag hade att komma med!  /j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0